Kime oy vermeliyim?

Yeni bir seçime doğru tekrar ve hızla ilerliyoruz. Sık tekrarlanan seçimler ve referandumlar, hep ayrı tarafın ve fikrin kazandığı yarışmalar, siyaseti seçimle özdeş hale getiren, dolayısıyla içini boşaltan bir sonuca yol açıyor. Bir tarafın özgüvenini arttıran, diğer tarafın umutsuzluğunu kronikleştiren benzer sonuçlar, siyasetsizliği de maskeliyor.

Tüm polemiklere, siyasi parti iddialarına, gelişmelere rağmen, siyasetsiz bir siyaset sahnesini izliyoruz, soluyoruz.

Dalga bu…

Ben de bu dalganın etkilediği vatandaşlardan biriyim.

Bu siyaset sahnesi beni inanılmaz derecede rahatsız ediyor.

Bu sahnenin analizini yapmak zor değil, ama içinde yaşamak, hedefi olmak mesele… AK Parti’nin güç beka ve gelecek politikaları, siyasetin taşıyıcılığını devletin sırtına yüklediği stratejiyi anlamak kolay, ama sevmek, katılmak mümkün değil…

Erdoğan’ın otoriter, hoyrat, keyfi tavrına tahammülüm o denli az ki, televizyon bile seyretmiyor, internetle yetiniyorum. Çoğu çapsız adamın katıldığı tartışma programlarının, palyaço gibi davranan televizyon sunucularının da payı var, elbet bunda.

Muhalefetin içler acısı durumuna ve bu içler acısı duruma siyaset adını vermesine keskin bir tepki duyuyorum.

İyi Parti’nin siyasetsizliğin kriziyle sağcılaşarak ve “şahsileşerek” erimesini ibretle izliyorum.

DEM’in, HADEP’in Türkiyeli siyaset eğilimine oranla, kendisine dönük bir hat tutturmasından rahatsız oluyorum.

Zafer Partisi ve Yeniden Refah Partisi’nin artan oylarıyla yükselen değerler olmasından tedirginim.

Davutoğlu’nun seçimlerden, özellikle Gazze olaylarından sonra kimlikçi bir eğilme savurulmasını, bir tür şahıs politikasını yapmasını hayretle seyrediyorum.

Ve İstanbul yerel seçimlerinde kime oy vereceğimi açıkçası bilmiyorum.

İktidara, popülist-otoriter tavrına tepki duyan, İstanbul belediyesinin iktidarın eline geçmesini istemeyen biri olarak, İmamoğlu’na oy vermem beklenir.

Ancak, bu istikamette oy kullanmak içimden hiç gelmiyor.

Her şeyden önce İstanbul Belediyesi üzerinden “mış” gibi yapılan, kişiye ve kişinin vasıflarına endeksli popülizm kokan Türkiye siyasetini antipatik buluyorum.

CHP, özellikle Özel-İmamoğlu ikilisi, siyasetsizliği maskeleyen bir siyaset tarzı tutturdukları için onlara oy vermek içimden gelmiyor. Erdoğan ve AK Parti’ye karşı olduklarını söylemekten, onunla laf yarıştırmaktan başka hiçbir siyasi duruşları ve önerileri yok. Ön seçim yapmadan CHP’yi dizayn etmeleri dışında siyaset hamleleri de olmadı. Özel gözümde, şu ana kadar gösterdiği performansıyla siyasi bir animatör olmanın ötesine geçmiyor. İmamoğlu’nun gizli liderliği, fikir edinmek ve etki yarabilmek için sermaye gücünü seferber etmesi, ABD’li bir başkan adayı gibi davranması garibime gidiyor.

Gelecek için nasıl bir Türkiye tasavvurları var? Türkiye’nin kadim kültürel ayrışmalarına nasıl yaklaşıyorlar? Kürt meselesinde ne yapmayı düşünüyorlar?

Hiçbir fikrim yok. Muhtemelen onların da fikri yok.

Sahne siyaseti yapıyorlar. DEM’e yönelik siyasetleri örneğin, “biz Kılıçaroğlu’nun yapamadığını yaparız, genel merkezinizi ziyaret bile ederiz’in ötesine geçmiyor. DEM, onların gözünde yan yana durulacak, birlikte hareket edilecek, sistemin içine çekilmesi gereken bir parti değil. Sadece DEM’in oylarına, Kürt oylarına talipler. Seçim yarışına indirgenmiş fırsatçı ve faydacı siyasetin tipik örneği velhasıl…

Kendi adıma ve kendim için söylüyorum…

Depolitizasyon şahıs bazında herhalde böyle bir şey…

Ama yine oy vermeliyim.

Peki kime de oy vereceğim?

Beni en az rahatsız eden partiye vereceğim…

Karar için daha vaktim var.

Ama bu durum hüzün verici…


YORUMLAR (114)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
114 Yorum
  • Samet Gündoğan / 07 Mart 2024 05:36

    Üstadım, size haddim olmadan bir öneri vereyim. Bu kadar güç zehirlenmesine karşı dış siyaset ve ekonomide 10 yıl sonra doğrulara dönülmesinin bir ödülü olması lazım. Eğer muhalefete oy verirseniz AKP artık MHP'den kopamayacak ve ona daha çok muhtaç olmak zorunda kalacak. Böylelikle yapılan bazı rasyonel hareketlerden bile geri dönüş olabilir. Ama AKP'ye oy verirseniz hem belediye adayı teknokrat hem de AKP'ye MHP'den kopma fırsatı verecektir. Böylelikle AKP daha özgürlükçü olacaktır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali Rıza / 15 Şubat 2024 03:24

    Yalanı yol edene, hakikati ters yüz edene, karşı rakibine kem söz diyene oy vermeyin derim. Hayatta dürüstlük esastır, dürüstlük olmayandan hiç bir şey olmaz.!!

    Yanıtla (12) (0)
  • Karar / 15 Şubat 2024 23:03

    Dürüstügü kim kaybetmiş de bulalım ? Siyaset budur. Kendini düzeltmeyen başkasından bir şey beklemesin...

    Yanıtla (0) (0)
  • Cevdet Sezgin / 15 Şubat 2024 17:38

    Bana göre siz dönüp dolaşıp yine AKP ye oy vereceksiniz. Çünkü sizin gibi AKP den şikayet edip onu değiştirmek yerine muhalefeti küçültücü yazılar yazmak ancak bu kadar olur. Boşuna iyiyi arıyormuş gibi yapmayın. Sadece kendinizi kandırmaya başlarsınız.Ben kendi oyumu açıklayayım mı?
    İktidara oy vermeyeceğim kesin, diğeri önemli değil.

    Yanıtla (11) (1)
  • Karar / 15 Şubat 2024 23:02

    https://www.perspektif.online/aclik/

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar / 15 Şubat 2024 22:59

    Yukarıda kaliteli bir yazı, aşağıda berbat yorumlar. Yazar entelektüel, aşağısı kahvehane müdavimleri. Yapacak bir şey yok!

    Yanıtla (0) (2)
  • Osman / 15 Şubat 2024 22:08

    Ben kime oy vermeyeceğimi biliyorum en azından.Osman Öcalan'ı devlet televizyonuna çıkarana oy vermem.Allah hesap sorar.Silahsız askerlerimizin ölüm emrini veren caniyi oy için kullananları niye destekledin ey kulum derse ne cevap vereceğiz? Değil mi?

    Yanıtla (2) (0)
  • Hasan / 15 Şubat 2024 22:03

    Kime oy vereceğinizi bilmemek neden hüzün verici olsun? Çok garip !

    Yanıtla (1) (0)
  • Rsl / 15 Şubat 2024 21:57

    Deva'yı eleştirmediniz sayın yazar. Ben de Deva'ya yakın gibiyim.

    Yanıtla (3) (0)
  • Secmen / 15 Şubat 2024 20:13

    Akp ve MHP hariç kazanma ihtimali en yüksek olan adaya oy vereceğim. Bu YRP de olabilir, DEM de olabilir, Zafer Partisi de olabilir. Aslında her üçü de zıt kutuplarda ama olsun, oyum iktidara yaramasın da kime yararsa yarasın.

    Yanıtla (5) (1)
  • OkurM / 15 Şubat 2024 00:49

    Yangında söndürme uçakları talimat ve tensib gelmediği için uçamaz. Depremde talimat ve tensib gelmediği için asker deprem alanına kosturamaz. Böyle bir ortamda, istanbulda yaşanacak olası büyük afetler esnasında izin, talimat ve tensib beklemeksizin sahada her şeyiyle çırpınacak ciğerli bir adaya oy verin.

    Yanıtla (19) (1)
  • xyz / 15 Şubat 2024 11:15

    Erzincan valisinden, arama kurtarma çalışmaları için tüm imkanların seferber edilmesini istemiş. Lütfetmiş. Ya tensip buyurmasaydı...

    Yanıtla (7) (0)
  • OkurM / 15 Şubat 2024 12:58

    Kıymetini bilelim. Emir ve talimat buyurulmasaydi ne olurdu...

    Yanıtla (5) (0)
  • Okuyucu / 15 Şubat 2024 20:07

    Depremde onu bile yapmadı

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 15 Şubat 2024 07:18

    Mısır kalitesindeki eski Türkiye berbattı; 2011 sonrası sivillerin ilk kez gerçek yönetici haline geldiği çoğunlukçu demokrasi ise kötü.Çoğulcu demokrasi ise ancak ikinci cumhuriyetle olabilir.

    Yanıtla (1) (14)
  • Fark / 15 Şubat 2024 12:42

    2011-2024 arası klasik(illiberal-çogunlukçu) demokrasi kötü ama 1913-2011 arası diktatörlük ve vesayet dönemi berbattı.Berbat gelenek reddedilmeden batı tipi liberal( çoğulcu) demokrasi gelişemez.Batılı devletlerdeki liberal(özgürlükçü) demokrasiye en düşman olan kesim; baskı yapma hakkı bizde olsun diye uğraşan, liboş diye sayıklayan; demokrasi, özgürlük, halk düşmanı ,sahte laik, sorgulama ve araştırma yetisi olmayan 90 yıllık azgın azınlıktır

    Yanıtla (1) (3)
  • Karar okuru / 15 Şubat 2024 14:28

    2. Cumhuriyet çoktan kuruldu 2011 den beri. Rahat olmak gerek bir yüzyılda böyle geçer 3. süne bakarız o zamanda. Konu biraz coğrafya ve insanımızla ilgili

    Yanıtla (1) (2)
  • Bilgi / 15 Şubat 2024 15:05

    Ben anglo sakson ülkeleri severim ama Türkiyenin de etkilendiği kıta avrupası ülkelerinden Fransa 5. Cumhuriyetle liberal demokrasi olabildi,düzelebildi yani temel mesele genetik, cografya vs değil ; cumhuriyet, monarşi meselesi de değil; batı medeniyetinin dinamosu liberalizmdir (özgürlükçülük). Cumhuriyet, laiklik gibi kavramları çarpıtarak, egoizm ve zorbalık için kullanan yalancı rejimler ilkel ideolojilerini terketmeden tabiki de düzelmez.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okuyucu / 15 Şubat 2024 20:05

    İkinci bitti, üçüncüye geçtik bile. Sıradaki gelsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • Aday Okur / 15 Şubat 2024 20:01

    "Değerli kardeşimiz" olarak yakında Türkiye'ye gelecek olan Sisi'ye oy vermeyi düşünüyorum:) Aday yapar herhalde!!!

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar / 15 Şubat 2024 18:10

    Türkiye harika degil ama Kürtler ayrılırlarsa; Pol pot deneyine maruz kalan Kamboçya gibi olurlar.Diğer konuda devletin ayrılmaya izin verip vermeyeceği konusu; hiçbir devlet ,lider, ideoloji nufus ve toprak kaybetmek istemiyor; uzun yıllar can ve mal kaybını bile göze alıyor, mantık yerine duygusallık ağır basıyor.Mesela gönüllü olarak federasyona katılmış eyaletlerin ayrılmasına ,özgürlüğün beşiği denilen Abd bile izin vermemişti,iç savaş yaşansa bile ayrılamadılar.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar / 15 Şubat 2024 19:47

    Kck,Pkk,Pyd, Öcalanın sürekli değişen ucube fikirleri,Dem vb yapılarla ancak pol pot deneyinin benzeri ortaya çıkabilir.K.ırak tarzı da babadan ogula, akrabaya geçen cumhuriyet(fiilen aşiret monarşisi) olabilir en fazla

    Yanıtla (2) (0)
  • Mustafa Maraşlı / 15 Şubat 2024 19:40

    Sn.Bayramoğlu kararsızlığınız kaygu verici. Bir elit olarak siz bu durumda iseniz vatandaş ne yapsın. İYİ PARTİYİ eleştirmişsiniz ama sizi bu karamsarlığa iten sebeb nevcut sistemdir. Milleti de bu sistem karamsar yaptı. Bakın İYİ PARTİ ne kadar haklı. Bu sistem kökünden yıkılmalı ve demokrasinin kuralları hakim kılınmalı. Acizane okurunuz olarak size tavsiyem 'Hür ve müstakil'' olun ve tercihinizi yapın. Saygılar.

    Yanıtla (0) (1)
  • ceren / 15 Şubat 2024 19:18

    görünen durum..kazanır kurum.

    Yanıtla (0) (5)
  • Cemil Halis / 15 Şubat 2024 13:05

    Başta Kürdçe olmak üzere birçok toplumu ve dili hiçe sayan tekçi Türk devletinin kuruluşu meşru değil. Bundan dolayı, istekli olarak bu devletin seçimlerine katılan, oy kullanan Kürd halkı hiçe saymaktadır.

    Yanıtla (5) (8)
  • Karar / 15 Şubat 2024 14:11

    Kemalizmin hataları malum ancak Kürtlerin bir kısmı daha da beter hale geldi; ey regip şeklinde kürt kavmi diye ırkçılık içeren marş okuyan, insanlık tarihindeki en vahşi terör eylemlerini yapan pkk ya sempati besleyen hale geldiler.Rusya gibi ülkelerde rejimin derebeylerine suikast düzenleyen devrimciler; Türkiyede efeler, köroglu, dadaloğlu gibi isyanları bile ölçülü olan kişiler olmuştur ancak otobuste masum insanları diri diri yakan, bomba patlatıp parçalayan pkk gibi vahşiler olmamıstır

    Yanıtla (7) (2)
  • Karar okuru / 15 Şubat 2024 14:26

    Çözüm sürecinde inanıp, arkasından gittiklerinizin sonraki durumuna bakılırsa bu kafayla yine oraya çakılır bedel öderiz.

    Yanıtla (1) (4)
  • Okurr / 15 Şubat 2024 15:27

    Hergün hakaret yemeye meraklı olmamalısın.Nereden biliyorsun desteklediğimi, kime oy verdigimi, oy kullanmayan biri olabileceğimi düşünmüyorsun.

    Yanıtla (1) (0)
  • Eşref... / 15 Şubat 2024 14:55

    Konu etnisitelerin konusu değil..Evvela Dunya Akademik siralamasinda çok üst seviyede Unuversitelerimizin olması elzem..Katma değer üretimi ve diger alanlarda öncü olmamız gerekir. Aksi taktirde iki çıplak hamama yakışır..istersen kuş dili konuş kime ne..?..

    Yanıtla (2) (0)
  • Bilgi / 15 Şubat 2024 15:15

    Şeyh Said , İslam hükümleri kaldırılmasın diye isyan etti, hatalıydı ama ölçülüydü.Pkk nın vahşi eylemlerine kalbinde en ufak sempati duyan bile insanlıktan çıkmıştır,dünyada ve ahirette vebal altına girmiştir.Kemalizm yanlış ve baskıcı diye sıradan, yetkisiz, etkisiz,masum insanları yakmak patlatmak acizlik.Güçleri rejimin derebeylerine yetmiyorsa; bebekleri, kadınları yakarak, patlatarak hak! arıyoruz diye laf salatası yapmayacaklar.Muhtar secmekten başka yetkisi olmayan halk sorumlu tutulamaz

    Yanıtla (3) (1)
  • Ali / 15 Şubat 2024 18:09

    Merhum Cumhuriyet dönemi ilk dini/ bölgevi isyanıyla kötü bir çığır açtı. Ülke içinde silahlı cihadın haram olduğunu bilmiyor/ inanmıyordu.Ayrıca taa büyük dedesi Haşim; 4.Murad' ın Bağdat fethine caiz demeyen İrani ve siyasi bir sülaleyi temsil eder.
    Ayırıca; Erzurum' dan Diyabekir'e Bingöl' den Erzincan' a doğuda; şeyh aşiret ticaret nüfuz sahibi şey bir celep; nasıl saf dini isyanda bulunabilir ki?

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 15 Şubat 2024 18:37

    Şeyh said isyanı dini isyandır ama başarı şansı olmadan kalkışıldığı için ehli sünnet alimlerinin konuyla ilgili görüşlerine uymaz, hatadır,daha kötü koşullara neden olmuştur.Sahabe arasındaki olaylara içtihat farkı deniliyorsa, bağdat a yada başka bir müslüman halkla savaş konusuna yaklaşıma neden içtihat farkı olarak bakamıyorsunuzda altında başka şeyler arıyorsunuz.Zahir olana göre hükmedilir, kalpleri yarıp bakamazsınız.Dünyaya düşkün olan hiçbir kimse zaten ölümü göze almaz.

    Yanıtla (1) (1)
  • Gercek / 15 Şubat 2024 18:23

    Ülkedeki akli basinda olan herkes bilirki bu ulkenin BİLMEM NE problemleri yoktur
    Bu ulkede İNSAN HAKLARI sorunu var
    İNSAN olmazsaniz ne TÜRK olursunuz ne Kürt ne laz v.s

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 15 Şubat 2024 17:16

    Üç mahalle (militan laik, muhafazakar, kürt) hergün birbirini kötülüyor ve hepsi haklılar :) Biz ise üç mahalleye söyleniyoruz,kızmanın ve anlatmanın anlamsızlaştığında ise söylenmeyi bırakıp kavgalarını çekirdek ve kola ile makarasına izliyoruz:) Hobbit: Beş ordunun savaşından sonra; Orklar: 3 mahallenin kavgası da çekilebilir:)

    Nietzsche: "Delilik, kişilerde seyrek görülen bir şeydir: gruplar, partiler, halklar ve çağlar için ise bir kural hâlindedir"

    Yanıtla (2) (1)
  • karar okuru / 15 Şubat 2024 18:19

    Kemalizm eleştirilerimizin nedeni, kısmi demokrasiyi takriri sukunla ortadan kaldırmasından,demokrasi düşmanı olmasından da öte; özgürlük düşmanı olması,devleti ve lideri kutsaması,kötü yönetim olması; şekilcilikten; tüketim, eğlence,rejim taklitinden öteye geçememesi; başarının az ,yalanın ve laf salatasının bol olması ,pozitivizmi din gibi görüp şiddetle dayatması vb

    Yanıtla (2) (2)
  • Vedat Aslan / 15 Şubat 2024 18:06

    Çok güzel tespitler. Tebrik ederim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bir Dost / 15 Şubat 2024 17:51

    30 yıldır sağ seçmenim,Sandığa gitmeyeceğim,Çarşıda, pazarda edilen, Beddua ve Ahlara, Ortak olmamak adına.!!!

    Yanıtla (4) (0)
  • Vatandaş / 15 Şubat 2024 17:46

    AKP den Yeniden Refah Partisi diyeceğiz, bir tek sebebi vardır.
    AKP yi YRP bitirecek

    Yanıtla (2) (1)
  • Salih Kusçu / 15 Şubat 2024 17:31

    Karar gazetesi yoksulluk sınırı yeni asgari ücretin 3 katı diye büyük harflerle yazıyor. Bu nasıl millet yahu, bu kadar sefalet varsa bu iktidar nasıl durmakta. Popülist laflar hala nasıl alıcı bulabilmekte. Reis ve ortağının sade suya tirit vatan, millet, manevi ve milli, PkkYpg gargarası halä iktidarda kalmayı nasıl garantiler. Bunun sosyoekonomik araştırması yokmudur. millet mi illet mi bilemedim. Ahalinin yarısı koyunlar gibi topluca uçurumdan atlamayı göze almış, bizi de sürüklüyorlar yahu.

    Yanıtla (3) (0)
  • Mustafa T. / 15 Şubat 2024 01:14

    Vicdanının sesine kulak veren, olan biten herşeye bir ölçüde kuşbakışı bakabilen herkesin paylaşacağı görüşler. Cumhuriyet devletinin kendini değiştirip dönüştürememesinin, zamanın ruhunu yakalayamamasının sosyal, siyasal, kültürelsonuçlarını yasıyoruz sanırım. " Türk'e Türk propagandası" yapa yapa bu hale geldik. Sadece sıradan TV tartışmaları değil, prof. ünvanlı entelektüellerimizin sefaletini de bunalarak izliyoruz. Geri kalan bir avuç düşünce insanı da etkisizleştirilmiş.

    Yanıtla (13) (1)
  • Karar okuru / 15 Şubat 2024 02:00

    Aksine cumhuriyeti dönüştürdük!! İleri demokrasi, AB aldatmacası, vesayet, kemalizmi tasfiye edelim derken Cumhuriyeti dönüştürmeyi başardık; ama ters tarafa! Vesayet derken, vesayet keyfiyete dönüştü; Demokrasi derken tipik otoriter rejime sürüklendik; darbe kültürünü ortadan kaldıralım derken, yürürlükteki anayasayı askıya alanlara alet olduk! Velhasılı kelam gökte yıdız ararken önümüzdeki çukuru görmedik. Az rahatsız eden parti mi kaldı! Birincisi yıkıldı ikincisinde yok Cumhuriyetin!

    Yanıtla (16) (1)
  • Mustafa T. / 15 Şubat 2024 02:47

    Doğru, tersine bir dönüşüm oldu denilebilir. Ya da, ideoloji ve temel politikalarinda esneme yetisini gösteremeyen Cumhuriyet, yokuşu tırmanamayıp başladığı noktaya geriledi de denilebilir. Tabi çok farklı bir düzlemde. Maalesef.

    Yanıtla (7) (0)
  • Vicdan sahibi / 15 Şubat 2024 07:54

    Zaten neydiki bu cumhuriyet, kurulduğu günden beri hastalıklı, tepeden inme, ucube bir görece değişim! Sonuçları 100 Yıl sonrada olsa ortada. Son 64 Yıla bir bakın, utanmamak mümkünmü? Medeni Dünya nereye biz nereye evrildik? Askeri darbeler, içinde insanına hak tanımıyan Anayasalar, en basiti bin Yıldır birlikte yaşadığı Kürtleri insan yerine koymaktan itina ile kaçan ve neticede kendi insanına düşman hasta bir Devlet.

    Yanıtla (7) (1)
  • Bay Kamil / 15 Şubat 2024 09:33

    Çok katıldığım bir yorum. Askeri vesayet dedikleri düzende böyle mutlak otokrasi yoktu

    Yanıtla (7) (2)
  • Karar okuru / 15 Şubat 2024 14:23

    Bölgede sosyal, kültürel , eğitim ve ekonomik açıdan Türkiye sınırlarında kürt topluluğu ile kıyaslanabilecek tek bir Kürt topluluğu yoktur. Demirtaş başka hiçbir yerde feodal aşiret aile üyesi olmadan bugünkü Demirtaş olamazdı. Arada bir kaç yüzyıl var İrak. iran, Suriye Kürt toplulukları ile. Beğenmediğiniz cumhuriyette olmuş bu.

    Yanıtla (4) (0)
  • Mustafa T. / 15 Şubat 2024 15:40

    Meselenin özü; çoğunluğu müslüman olan Kürt halkının, yine müslüman olarak bilinen Türkiye, İran, Irak ve Suriye devletleri tarafından inkar ve asimilasyon politikalarına tabi tutulmalarıdır. Bu ülkeler inkarcı vizyonu değiştirip; Kürtler ile Türk -Fars-Arap halklarının özgürce birarada yaşayabilecekleri bir proje geliştirebilirlerse, bütün emperyalist politikaları da, yerli işbirlikçiliği de boşa çıkarabilirler. Demokratik Cumhuriyet, bölgesel önderliğini buradan başlatabilir. Bence.:)

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar / 15 Şubat 2024 15:46

    Yüzyıl önce kürtlerle keşke ayrılsaydık diyor musunuz?

    Yanıtla (1) (0)
  • Mustafa T. / 15 Şubat 2024 17:09

    Ulus-devlet çözümü, bölgemizde de felaketten başka birşey getirmemiştir. Bu, Kürt ulus devleti için de geçerli. Cumhuriyetimiz, kuruluşunda, belki koşullardan dolayı inkarcı ve imhacı bir politikayı tercih etti. Ama bunun açmazları görüldükten sonra, buna ısrar etmek, yeni felaketlere davetiye çıkarmaktır. Ortak vatanda, ortak Türkiye devleti çatısı altında, Kürtler'in asimilasyonunu reddeden bir model pekâlâ geliştirilebilir.

    Yanıtla (3) (1)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 15 Şubat 2024 17:08

    İSTANBULDA yaşadığınız göre ŞEHREMİNI seçiminde oy kullanacaksınız kötünün iyisi yine İMAMOĞLU ile devam etmek rakibi zaten seçilirse ismen olacak İSTANBULUDA REİS yenecek birde İMAMOĞLU İSTANBULUN PARASINI İSTANBULA harcıyor

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar / 15 Şubat 2024 17:00

    Karar okuru! Kemalizm mesafeli herkesi; Akp li, Abdülhamitçi,çözüm süreci destekçisi sanan; günü birlik parti ve mahalle kavgasından ibaret bir bakış açısına sahipsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 15 Şubat 2024 16:44

    Atatürk neden kürtlerle ayrılmayı seçmedi yada seçemedi ?

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 15 Şubat 2024 05:09

    Kürt meselesi çözülmüş. Ulus devlet, adı Türkiye, vatandaşlık bağı ile bağlı olanlara da Türk denilir.

    Yanıtla (5) (7)
  • Karar Okuru / 15 Şubat 2024 11:02

    Vatandaşlık bağı ile bağlı olanlara Türk değil de vatandaş denilseydi bugünkü önemli bir sorun belki de hiç olmayacaktı.

    Yanıtla (4) (1)
  • Mustafa T. / 15 Şubat 2024 11:14

    Bir kanun çıkarıp, " artık Türk olmayanlar da Türk oldu" demek, topluma deli gömleği giydirmek demekti. Atatürk sağ olsaydı, Türkiye'yi kör bir kargaşaya sürükleyen bu politikanın açmazlarıyla yuzleşince, muhtemelen revize ederdi. Yüzyıllık Cumhuriyet' in sosyal, siyasal, kültürel, ekonomik ve düşünsel alanlarda bu kadar çölleşmesinin belki de en temel nedeni, bu deli gömleği idi. Bunda ısrar, feci bir yeni yüzyıla sürüklenmek demektir.

    Yanıtla (3) (0)
  • zekeriya / 15 Şubat 2024 11:44

    Türkiye'ye vatandaşlık bağı ile bağlı olanlara Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı denir. Kürt Kürt'tür. Türk Türk'tür. Ulus devlet bir dayatmadır. Allah'ın ayrı ayrı yarattıklarına aynı adı dayatmak zorbalıktır. Ben, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı bir Kürt'üm. Sen de Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı bir Türk'sün. İstersen ortak paydamızda buluşalım, istersen kavga edelim.

    Yanıtla (6) (1)
  • Eşref... / 15 Şubat 2024 15:14

    11;44 Prensipte katılırız,,farklı bir etnik kokenli olarak,,kokenimizden şeref,gururda duyariz. Fakat öyle konular olur,,,misal:,TURK ORDUSU deriz yeri gelir,, Turk Mali uzar gider..Biz bundan da Cok büyük Seref,Onur,Gurur duyarız ve mensubiyeti olmaktan..Kaderimiz ortak deyip..Ruh ve Bedenle hertürlü bedeli severek öderiz.. Kisaca Biz birlik olmak için bahane arariz,üretiriz ,,bazen ahmak kafatasçı çıkabilir ona da fistik muz atarız.. güler geçeriz..

    Yanıtla (0) (0)
  • Baş gün / 15 Şubat 2024 13:44

    Ranta oy vermeyelim.Üretime oy verelim.Yalana oy vermeyelim.Doğruya oy verelim.Ahlaksızlığa oy vermeyelim.Güzel Ahlaka oy verelim.Üretmeden 100 milyon insan nereye kadar mutlu yaşayabilir bu ülkede.Düşünmek gerek.

    Yanıtla (6) (0)
  • Osman / 15 Şubat 2024 15:02

    Ben bu nedenlerle MKurum başkana oy vereceğim.

    Yanıtla (0) (3)
  • hüseyin adıyman / 15 Şubat 2024 14:36

    saygıdeğer ali bey her satırına imza basılacak bir yazı ancak memlekette bu isabette düşünenlerin sayısı kaç asıl ona bakmak lazım.

    Yanıtla (2) (1)
  • HAYRETI MUCIP / 15 Şubat 2024 13:48

    Nasrettin Hoca karısına: Bana görünme de kime görünürsen görün demiş!
    Onun gibi AKP. ye verme de kime verirsen ver !

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar / 15 Şubat 2024 12:33

    Türkiye, anglo sakson tarzı sekülerizm ve vatandaşlık tanımı ile bugün bambaşka seviyede olurdu.Din özgürlüğüne baskı yapan ucube laiklik ve kıta avrupası tarzı vatandaşlık tanımı hataydı.Yüzyıl önce bu tarz vatandaşlık tanımı kabul edildiğinde kürtlerle ayrılınmalıydı.Farklı etnik grubun kalabalık olduğu yerde kıta avrupası tarzı vatandaş tanımı takliti hatadır

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 15 Şubat 2024 12:26

    Sayın Yazar,
    Çok doğru bir analiz, katılmamak mümkün değil,ancak rantın önüne geçmek için, sizin deyiminizle otoriter,hoyrat ve keyfiyet üzerine inşaa edilen politika ve uygulamalara son vermek için bir USTALIK dönemi olsun temennisi ile Sayın Imamoğlunu tercih etmekte fayda vardır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Objektif okur / 15 Şubat 2024 11:50

    DEM in Aday çıkarmasına birde bu açıdan bakın,Yargı paketinden yeniden Açılım ve DEMe Kayyum kıyağı gelebilir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Rabia / 15 Şubat 2024 11:49

    Erdogan ve akp siyaseti kirletti. Ondan kurtulsak da ulke normallesse.. sonra diger siyasilere ders veririz.. Bu halkin yalana talana tepkisizligi siyaseti basiretsizlestirdi. Bu anlayisi ortadan kaldirmadan yapilan her yorum bosa. Milletce ayni seye kufur edecegimiz gunlerin gelmesi dilegiyle.. En kotu yonetim bile mevcut olanin yarattigi kirlenmeden aladir..

    Yanıtla (6) (0)
  • Hüdavendigar / 15 Şubat 2024 11:37

    Bütün yazdıklarınıza ve açık yüreklilikle ifade etmenize katılıyorum.Bir istisna.Yrpnin hangi yükselen değerine karşı tedirgin oldunuz?Ailemiz bozulmasın ve 6284 sayılı aile kanununu eleştiridiği için mi?Abnin domuz ağılında bu kadar bekletilmemiz bizi aşağılık(özür dilerim)bir duruma düşürdüğünü ifade ettikleri için mi?Süresiz nafaka gavurluğuna karşı oldukları için mi?Veya hangi sebepten dolayı sizi tedirgin ediyor?

    Yanıtla (2) (4)
  • Eşref... / 15 Şubat 2024 11:33

    Dogru..Akli başında Vatanını seven sanırım herkes benzer düşüncede.. Kim var ?..herkes o soruyu soruyor..?..

    Yanıtla (1) (0)
  • Nedim / 15 Şubat 2024 11:20

    Yazarın son yazısı sağduyu hâkim olmuş, objektif bir duruş sergilemiş.Onu ben şahsen son duruşuyla eleştiriyordum.yazari Yenişafak tan tanıdım.olaylara objektif özgürlük ve adalet terazisi hassasiyetinden dolayı begeniyordum.Taki Hrant Dink in öldürülmesi olayında feto yargısı, emniyeti gazetecisi vb unsurlarıyla ilişkiler ispatlandigi hâlde karşı teze yani onu Ergenekon vb öldürdü tezine göre FETO tezine dair bir şey söylemedi

    Yanıtla (1) (1)
  • Adnan Topuz / 15 Şubat 2024 11:16

    Niye kötünün iyisini seçtiğimizi tartışabiliriz. Topluma siyasetçiye güveniyor musunuz diye sorulduğumuzda, güvenin en alt düzeyde olduğunu görüyoruz. Güvenilmediğine göre iyilikten bahsedemeyiz. Daha kötü olanı elediğimiz de iyiye doğru "evriliriz". Dolayısıyla kötü olan kötü yaptığını anlar. Yani kötüye kötü olduğunu seçimle anlatmalıyız. Seçici kriterimiz de "nesnel adalet" olmalı.

    Yanıtla (2) (0)
  • Adnan Topuz / 15 Şubat 2024 11:09

    Benim yolum: Kime oy vermemeliyim üzerine kurulu. Ben iyi olanı değil, kötünün iyisini seçiyorum. Aslında tüm toplumda bunu yapıyor. Ama herkesin birinci kriteri farklı. Benim için akıl ve adalet birinci sırada. Toplum için de böyle olmalı diye düşünüyorum. Ama böyle olmadığını da biliyorum. Maddi ve manevi çıkarlar oy tercihlerini çok etkiliyor. Yorumlar da haklı haksız üzerinden işliyor. Adalet aranmıyor, fotoğrafın tümü görünmüyor. Bir bir olaylar üzerinden haklılık, haksızlık tartışılıyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • HASAN ÖZTÜRK / 15 Şubat 2024 10:58

    Bu düşünce ve isteksizlik Türkiye seçimlerini de bir zaman sonra Azerbaycan, Rusya, Türkmenistan, Özbekistan, kazakistan vb. .ülkelerdeki yapılan seçim sonuçlarına götürür.%30-40 oy kullanır. Lider %90-95 oy alır gözükür. Ne güzel yönetir ülkesini, saydığım örneklerdeki gibi. Yani sayın yazar, siz bu düşünce ile dağa küsersiniz ama dağın haberi olmaz. Umurunda da olmaz.

    Yanıtla (4) (0)
  • Ö Faruk okuyucu / 15 Şubat 2024 10:47

    Aynen bütün düşüncelerinize katılıyorum siyaset ve ülkemiz ne hale getirildi slm ve hürmetlerimle

    Yanıtla (2) (0)
  • Kararcı / 15 Şubat 2024 10:39

    Bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete. Yazınızdan anlaşılan bu. En iyisi alametten inmek için oy kullanmak. Politika böyle bir safhaya geldi, her şey hırs, intikam, tehdit üzerine kurulu. En acısı da bu hengamede yurdumuzun peyder pey satılması ve göçmen yuvası olması.

    Yanıtla (9) (0)
  • Karar Okuru / 15 Şubat 2024 10:09

    Kıssa dan hisse; Kararsız kalın ve oy vermeye gitmeyin. Oy vermeye gitmeyin ve bu şekilde AKP kazansın. Fikrimi söylemediğim için kimse bana hesap soramasın. Yani "Yetmez ama bilmem ki "

    Yanıtla (1) (2)
  • alp doğan / 15 Şubat 2024 09:45

    Doğru yoksa mevcudu yık. Her belediye başkanı ekibiyle ve parti teşkilatıyla gelir makamlar, lojmanlar ,makam arabaları, belediye tesislerinde bedava hizmetler ,ihaleler, büfeler .otoparklar v.s. her şey yandaşlara dağıtılır. Bu insanların hiç istemediği şey tekrar seçilememektir. Bir zahmet 3194 sayılı kanunu bir okuyup istanbulu gezin. Tavsiyem hangi ilçede oturuyorsanız o belediye başkanının karşıtına oy verin. Aday gösterilmeyenlerin söylemlerini dinle keyif al.

    Yanıtla (2) (0)
  • O aslan / 15 Şubat 2024 09:44

    Benim kaygılarım ekonomik sorunlar veya ikdisadi sorunlar değil.
    Benim sorunum demokrasi ve demokrat devlet yönetiminden hızla uzaklaşmak.
    Rasyonel pozitif analitik eğitim sisteminden hızla uzaklaşmak.
    Tabi bütün mesele bu tehlikeyi görenler için, görmeyenler için bir sorun yok.

    Yanıtla (1) (0)
  • FARKLI AÇI / 15 Şubat 2024 09:19

    Bütün görevleri Erdoğan'a vermeliyiz. Belediye başkanlığı, başbakanlık, cumhurbaşkanlığı, varlık fonu başkanlığı, diyanet işleri başkanlığı, merkez bankası başkanlığı, baş komutanlık, savcılık, hakimlik yaptı. Yapmadığı tek iş bu. Bu seçimde oyum ona. Konumuz, muhtarlar federasyonuna başkan seçmekti, değil mi?

    Yanıtla (1) (0)
  • Batandaş / 15 Şubat 2024 09:05

    Sayın yazar, yazınızdaki bahaneleriniz hani kahvelerde iktidara oy vermeyecem ama karşısında doğru düzgün biri yok diye bahane arayan aslında hep iktidardan nemalanan insanların bahanesine benzedi. Aman siz devam edin iktidar değişmesin.

    Yanıtla (1) (0)
  • Barut Osman / 15 Şubat 2024 09:03

    20-30 yıl önce Hayatımda 1 kez oy kullandım ve 7 sülalem DP ve devamı olan AP ye oy verirdiler...Bu seçim 2. defa oy kullanacağım ve İmamoğlu'na oy vereceğim. Neden mi? Yüzlerce neden sayabilirim fakat asıl nedenlerin başında şu geliyor: Sisi mi ,İmamoğlu mu?

    Yanıtla (10) (2)
  • YılmazM / 15 Şubat 2024 08:49

    Sayın Bayramoğlu,Siyaset halk için yapılır,bunu başaran Öğrencilere burs veren,öğrenci yurtları açan,kreşler açan,çiftçilere tohum ve mazot yardımı yapan,annelere ücretsiz İETT kartı veren,kent lokantaları açan,yeşil alan sayısını arttıran Sayın İmamoğlu'na ver oyunu istersen.

    Yanıtla (6) (0)
  • Yolcu / 15 Şubat 2024 08:16

    Hocam deva partisine oy vermelisiniz. Şuanki devlet rejimine muhalif olan tel parti deva partisidir. İnsanlara özgürlük tanıyan demokrasi vaateden tek parti deva partisi Ali babacan dır. Ben deva partisine oy vereceğim.

    Yanıtla (2) (4)
  • ÇETİN / 15 Şubat 2024 08:03

    Hakikaten güzel analiz.Belki ülkenin %40 bu durumda.Aynen katılıyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Taha Güven / 15 Şubat 2024 08:00

    Kime vermeyeceğimiz belli. Bilime inanmayan, Koltuk-İhale-Avanta üçlemesine iman eden, liyakatsizlikte sınır tanımayan, hiçbir sorunda sorumluluk almayan, insanlar arasında din-dil-ırk ayrımı yapan, doğaya saygı göstermeyen, canlıları sevmeyen, kadın cinayetleri için hiçbir şey yapmayan, her gün yalan söyleyen hangisi ise ona vermeyeceğim.

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 15 Şubat 2024 07:20

    Kısmen katılmıyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • Analiz / 15 Şubat 2024 07:08

    Genellikle; berbat ile kötü seçenekler arasında oy kullanılıyor, düzgün seçenek isteyen de oy kullanmıyor.İmamoğluna gelince o , Erdoğan' ın geçtiği yolları taklit ederek zirveyi istiyor ama belediye başkanlığını boşlayarak bunu elde etmeye çalışması tuhaf kaçıyor, başarısız imajı veriyor, güvenilirligini azaltıyor.Yine de şans da yanında olursa; Akp yi berbat görenler için kötü seçenek olarak görülme ihtilmali ,yerel ve hatta gelecekteki genel seçimler için bile olabilir

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 15 Şubat 2024 05:01

    Kazanma ihtimali olan iki aday var seçimde, birine oy vermeyeceğini zaten belirtmişsin. Peki kime oy vereceğim diye? sorup niye demagoji yapıyorsun o zaman, öyle ya da böyle kazanabilecek diğer adaya destek çıktığın belli değil mi? Kararsızlık havasında yazılmış, tam bir "öküz öldü, ortaklık ayrıldı" hepinizin haberi olsun yazısı olmuş bu : )

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 15 Şubat 2024 02:54

    Tabi ki DEM'e

    Yanıtla (4) (10)
  • Alp Demir / 15 Şubat 2024 02:31

    Hiç kimseye.
    Bu millet hiç kimseye oy vermese ne olur, bir hayal edin !

    Yanıtla (5) (1)
  • Ali / 15 Şubat 2024 02:47

    Senin dediğin batı ülkelerinde bir anlam ifade eder. Bizde bir anlamı olmaz. Hiç kimse oy vermezse reisçiler oy verir AKP li adaylar kazanır. Hemde yüzde yüz oranı ile kazandık derler.

    Yanıtla (9) (2)
  • Dertli karar okuru / 15 Şubat 2024 00:44

    Sayın Bayramoğlu,duygu ve düşüncelerimize tercüman olmuş olduğunuz için size teşekkür ederim.
    Demekki yalnız değilmişim.

    Yanıtla (11) (1)
  • Mehmet / 15 Şubat 2024 02:39

    Yalnız mıyız, değil miyiz görmemiz ve ülkemiz adına ümitlenmemiz için Yazarın düşüncesini paylaşanlar olarak, dertli karar okurunun yorumunu onaylayıp sayımızı görelim mi.

    Yanıtla (9) (3)
  • Özer / 15 Şubat 2024 02:27

    Sen imamogluna verme git Murat a ver.Gunluk yazı yazan birininde kafasının karışık olması bir garip.Sunu yazmiyorsun muhalifsen oyunu kazanacak adaya ver .

    Yanıtla (14) (8)
  • Necmi / 15 Şubat 2024 02:25

    Sayın yazar sanki içimizden geçenleri okumuş ve yazmışsınız. Teşekkürler.
    Benimde içimden bir ses oy kullanma tüm siyasileri protesto et diyor. Bir başka ses vatandaşlık görevini yap kötünün iyisini seç diyor. Gönlümün yarısı CHP ye ver onlar büyük diyor ama onlarda dağıttı. Diğer yarısı DEVA ya ver hamaset ve popülizm yapmıyor diyor ama onlarda küçük. Kararsızım.

    Yanıtla (5) (1)
  • Alper / 15 Şubat 2024 01:35

    Yeniden Refah Partisine verin.

    Yanıtla (0) (14)
  • Hüseyin Şenel / 15 Şubat 2024 01:00

    “Beni en az rahatsız eden partiye vereceğim…
    Karar için daha vaktim var.
    Ama bu durum hüzün verici…”
    Sn.Yazarın final cümlesine katılmıyorum.
    Seçmenlerin kendisini en az rahatsız eden partiye oy vermesinden hüzün duymuyorum.Tam tersine durumu bir ümit,Demokrasi tünelimizin ucunda ki soluk ışığı gördük olarak kabul ediyorum.
    Bence keşke çoğunluk sizin gibi davransa diye düşünürüm.

    (Galiba beni en az rahatsız eden ve en çok güven veren -adaya- oy vereceğim.)

    Yanıtla (6) (0)
  • Abbas / 15 Şubat 2024 00:26

    sayın Bayramoğlu inanın aynı düşüncedeyiz bizlerde farklı illerde olmamıza rağmen aynı düşüncelerdeyiz bu kadar olur

    Yanıtla (5) (0)
  • Kime Oy Veriyorum / 15 Şubat 2024 00:26

    Politikacıları sevmem, iktidar politikacılarını hiç sevmem. Mutlaka oy kullanırım ve her zaman oyu en fazla olan muhalefet partisine oy veriririm. (İktidar politikacılarına olan "sevgisizliğim" daha fazla çünkü.)

    Yanıtla (12) (2)
  • yurdum insanı / 15 Şubat 2024 00:18

    'Sevgili kardeşim Sisi' ... Ben Sisi'ye oy vereceğim...

    Yanıtla (11) (2)
  • Okur / 15 Şubat 2024 00:09

    Bütün partiler aynı. Politikaları yok. Aynı düşüncede olduklarından rant peşindeler. Farklı bir siyasi düşünceleri yok.

    Yanıtla (5) (2)